Skip to content

Általános Szerződési Feltételek

  • PREAMBULUM •
    Üdvözöljük!
    Kérjük, ha weboldalon kínált szolgáltatást igénybe kívánja venni, olvassa el Általános
    Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha
    annak minden pontját megértette és azzal egyetért.
    A Felek között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásban foglalt szerződésnek,
    így a későbbiekben nyomtatásban nem hozzáférhető.
    Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel,
    a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét
    szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot a megadott
    elérhetőségek egyikén!
  • IMPRESSZUM •
    Név: Bábel Bella Bianka E.V.
    Székhely: 6090 Kunszentmiklós, Liszt Ferenc utca 13.
    Levelezési cím: 6090 Kunszentmiklós, Liszt Ferenc utca 13.
    Adószám: 57958909-1-23
    Telefonszám: +36306586967
    E-mail: tudatszirmok@gmail.com
    Honlap:
    Bankszámlaszám: 11773322-01437232
  • TÁRHELYSZOLGÁLTATÓ ADATAI •
    Név: RACKFOREST ZRT.
    Levelezési cím: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001 E-mail cím:
    info@rackforest.com
    Telefonszám: +36 1 211 0044
  • FOGALMAK •
    Felek: Eladó és Vevő együttesen
    Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
    természetes személy
    Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
    Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
    Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével
    létrejött adásvételi szerződés
    Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a
    felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére.
    Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a
    sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az
    internetes hozzáférést biztosító eszköz
    Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
    szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a
    felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése
    érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő
    eszközt alkalmaznak
    Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba
    vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
    Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró
    személy
    Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
    Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:
    fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
  1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
    teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként
    vállal, valamint
  2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
  • VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK •
    A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi
    jogszabályok vonatkoznak:

● 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
● 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
● 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
● 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
● 10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek
körének meghatározásáról
● 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
● 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
● 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
● 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
● AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018.
február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési
helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és
az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
● AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016.
április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében
történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK
rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
● A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

  • AZ ÁSZF HATÁLYA, ELFOGADÁSA •
    A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok
    rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)
    határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető

jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a
szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog
gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem
tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.

  • A SZERZŐDÉS NYELVE, A SZERZŐDÉS FORMÁJA •
    A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
    A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek,
    azokat az Eladó nem iktatja.
  • E-SZÁMLÁZÁS •
    Az eladó a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a
    jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
  • ÁRAK •
    Az árak forintban értendők. Az Eladó alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így
    az áraknak ÁFA tartalma nincs. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a
    lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem
    terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a
    már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.
  • ELJÁRÁS HIBÁS ÁR ESETÉN •
    Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
    ● 0 Ft-os ár,
    ● kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os
    termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).
    Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának
    lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a
    terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
  • PANASZÜGYINTÉZÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK •
    A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói
    kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
    ● Telefon: +36306586967
    ● Internet cím:
    ● E-mail: tudatszirmok@gmail.com
    A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a
    vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru
    fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban
    álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
    A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
    orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
    kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
    haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen
    közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb
    elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
    fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó
    előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig
    az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
    vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem
    rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben
    megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály,
    hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás
    indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
    közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
    A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,
    dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
    amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
    szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
    szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy
panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos
és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell
terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a
békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló
fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

  • FOGYASZTÓVÉDELMI ELJÁRÁS •
    Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak
    megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
    hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
    lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye
    szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található:
    http://www.kormanyhivatal.hu/
  • BÍRÓSÁGI ELJÁRÁS •
    Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére
    polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a
    Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
  • BÉKÉLTETŐ TESTÜLETI ELJÁRÁS •
    Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön
    fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye
    szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának
    feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy
    rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület
    helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
    A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
    Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat
    megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület
    előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
    személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások
jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való
eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került
a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig
terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves
nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a
vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A
kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés
nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív
részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot
ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület
elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró
vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a
címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig
történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő
megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell:

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
    testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
    bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
    megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását
    nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve
    fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.
    A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
    tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
    nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb
    írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
    Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
    A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
    A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
    https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
  • AZ EGYES TERÜLETILEG ILLETÉKES BÉKÉLTETŐ TESTÜLETEK
    ELÉRHETŐSÉGEI •
    Baranya Megyei Békéltető
    Testület
    Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u.
    36.
    Telefonszám: 06-72-507-154
    Fax: 06-72-507-152
    E-mail: abeck@pbkik.hu;
    mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-
501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu;
mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp.
5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt.

    1. I. em. 111.
      Telefonszám: 06-1-488-2131
      E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
      Honlap: bekeltet.bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár,
Hosszúsétatér 4-6.

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217

Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető
Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty
u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei
Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy
park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-
20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail:
bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető
Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány
út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/

Somogy Megyei Békéltető
Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u.
23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

E-mail: kamara@tmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető
Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér

  1. földszint 115-116.
    Telefonszám: +36-88-814-121
    Fax: 06-88-412-150
    E-mail:
    info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

  • ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORM •
    Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így
    ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen
    keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók
    tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
    Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással
    kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online
    vitarendezés eszközét.
    A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz
    kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
    Az online vitarendezési platform itt érhető el:
    https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
  • SZERZŐI JOGOK •
    A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése
    értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem
    alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és
    szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve
    bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része
    módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a
    jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás
    feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Bábel Bella Bianka – egyéni vállalkozó
  • RÉSZLEGES ÉRVÉNYTELENSÉG, MAGATARTÁSI KÓDEX •
    Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további
    pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó
    jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

  • A DIGITÁLIS ADATTARTALOM MŰKÖDÉSE, MŰSZAKI VÉDELMI
    INTÉZKEDÉSEK •
    A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti.
    Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti
    adattartalom visszaállítható. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak
    tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
  • A TERMÉKEK LÉNYEGES TULAJDONSÁGAIRA VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁS •
    A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél
    szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.
  • AZ ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA – FELELŐSSÉG A MEGADOTT ADATOK
    VALÓSÁGÁÉRT •
    Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van
    az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző
    oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra
    lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok
    pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra,
    illetve szállításra a termék. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím
    vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát
    eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló
    véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb
    időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a
    megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti
    Vásárló az Eladó felé.
  • A HONLAP HASZNÁLATA •
    A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.
  • A TERMÉK KIVÁLASZTÁSA •
    A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a
    kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka
    esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával egy
    virtuális kosárba helyezi. A „Kosár” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba

helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizhetik rendelésük
helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint
módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

  • A RENDELÉS ELKÜLDÉSE •
    Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a
    végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a
    “Tovább a pénztárhoz” gombra. Itt adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, és ha van,
    kuponkódját. Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania. Ha egyetért
    a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés
    elküldése” gombra.
  • A RENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE (AJÁNLATTÉTEL) •
    Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni
    kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés
    elküldése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem
    minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF
    hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
    Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát
    megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása
    esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 72 órás időtartamban köti.
    Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 72 órán belül nem
    igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
  • RENDELÉS FELDOLGOZÁSA, A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE •
    Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az
    Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát.
    A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára
    a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
  • FIZETÉSI MÓDOK •
    Banki átutalás
    A termékek ellenértékét banki átutalás útján rendezheti.
  • ÁTVÉTELI MÓD •
    Digitális termék esetén (hanganyag) a megadott e-mail címen keresztül. Termék esetén az
    alábbi szállítási módok egyikén.
  • SZÁLLÍTÁSI MÓDOK •

20000 Ft felett ingyenes szállítás.
GLS futárszolgálat
A csomagot a GLS futárszolgálat szállítja ki a megadott kézbesítési címre.
A szállítás díja 2800 Ft.
FoxPost Csomagautomata
A FoxPost Csomagautomaták jól megközelíthető helyeken találhatók, például
bevásárlóközpontokban, benzinkutakon, vagy egyéb forgalmas üzletekben. A legtöbb hosszú
nyitva tartással, akár hétvégén is várja a csomagot átvenni vagy feladni kívánó ügyfeleket. A
FoxPost e-mail vagy SMS értesítőt küld a címzettnek az áru kiszállításáról. A vevő 5
munkanapon belül, bármikor átveheti a csomagot.
Ezen szállítási mód díja 2000 Ft.

  • TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ •
    A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától
    számított legfeljebb 20 munkanap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt
    tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.
  • JOGFENNTARTÁS, TULAJDONJOGI KIKÖTÉS •
    Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék
    árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával
    (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama
    szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek
    miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék ára
    nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a
    Vásárlót.
  • KÜLFÖLDRE TÖRTÉNŐ ÉRTÉKESÍTÉS •
    Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül
    az Európai Unió területén belüli vásárlókat.
    A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a
    vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó
    minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel
    rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel
    rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy

vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. A kommunikáció és a vásárlás
nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven
kommunikálni Vásárlóval.
Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett
Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például
címkézési vagy ágazat specifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót
ezekről a követelményekről.
Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék
esetében.
Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott
pénznemben valósul meg,
Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék
árának kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a
tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok,
költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét. Amennyiben a
Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja
fel a Vásárlót.
Eladó a Termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket
biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása
vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek
nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli
elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
    aa) a terméknek,
    ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban
    történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
    a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
    napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban
meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése
előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő
ajánlati kötöttséget megszünteti.

  • ELÁLLÁSI NYILATKOZAT, A FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI VAGY
    FELMONDÁSI JOG GYAKORLÁSA •
    A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó
    egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta
    felhasználásával gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási
    nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
    Az elállás joga digitális termék esetén a letöltés után megszűnik.
  • A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSI NYILATKOZATÁNAK ÉRVÉNYESSÉGE •
    Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát
    határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
    A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban
    gyakorolta.
    Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus
    adathordozón visszaigazolni.
  • AZ ELADÓ KÖTELEZETTSÉGEI A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSA ESETÉN•
    Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
    Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
    az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
    visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
    teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a
    figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási
    módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
    Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
    A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az
    Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal
    megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a
    visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen
    többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott

bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t
felelősség nem terheli.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a
terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte;
a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott
küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

  • A FOGYASZTÓ KÖTELEZETTSÉGEI ELÁLLÁSA VAGY FELMONDÁSA ESETÉN •
    A termék visszaszolgáltatása
    Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
    köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy
    napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére
    meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a
    fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
    A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése
    A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó
    címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az
    üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött – szolgáltatás nyújtásra vonatkozó –
    szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített
    szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan
    fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege
    alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes
    összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig
    teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy
    utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
    Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
    A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
    szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
    Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
    Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a
    45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
    teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes

beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

  1. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
    vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott
    határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  2. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
    kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
    fogyasztó személyére szabtak;
  3. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  4. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
    okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  5. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
    elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  6. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által
    nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az
    adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére
    csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  7. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett
    kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok
    elvégzése céljából;
  8. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
    példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a
    csomagolást felbontotta;
  9. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
    kivételével;
  10. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  11. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
    fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
    tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
    szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  12. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
    vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést,
    és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről,
    hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
  • KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS •
    A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
    felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
    készült.
  • KELLÉKSZAVATOSSÁG •
    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
    Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt
    érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
    Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
    Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
    Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
    teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
    többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
    igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is
    kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
    Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
    viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
    Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
    Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
    felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy
    a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
    már nem érvényesítheti.
    Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb
    elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben
    sem köthető ki érvényesen.
    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
    hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
    az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles
    bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
    Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a
    szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről,
    azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos
    hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre
    gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan
    minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a
    Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait,
    amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a

használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást
kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

  • TERMÉKSZAVATOSSÁG •
    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
    A termék hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy
    termékszavatossági igényt érvényesíthet.
    Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
    kérheti.
    Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
    követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
    tulajdonságokkal.
    Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
    éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben
    gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
    bizonyítania.
    A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
    bizonyítani tudja, hogy:
    ● a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    ● a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
    volt felismerhető vagy
    ● a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
    Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
    igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
    igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
    részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
  • JÓTÁLLÁS •
    Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
    Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
    Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt
    új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott
    meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban – jelen pontban –
    együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.
  • JÓTÁLLÁSI JOGOK •
    Ön – választása szerint–az alábbi jótállási igényekkel élhet:
    Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
    teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
    többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
    igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is
    kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
    A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely
    telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
    közvetlenül is érvényesítheti.
    A kijavítási igény kezelésére a kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
    azonban speciális szabályokat határozott meg, amelyeket a „Jótállási igény kezelésével
    kapcsolatos szabályok” pont alatt mutatunk be.
  • ÉRVÉNYESÍTÉSI HATÁRIDŐ •
    A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003.
    (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
  1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két
    év,
  3. 250 000 forint eladási ár felett három év.
    E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a
    jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely
    alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az
üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,
akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

  • JÓTÁLLÁSI IGÉNY KEZELÉSÉVEL KAPCSOLATOS SZABÁLYOK •
    A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül
    elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
    Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a
    Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
    Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az
    Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő
    rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
    Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott,
    a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi
    adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc
    napon belül a vásárló részére visszatéríteni.
    Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton
    vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
    Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
    ● ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben,
    vagy
    ● amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
    kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő
    eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
    ● amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
    kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a
    fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a
    harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.
    Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
    ● az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
    ● a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159.
    § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
    ● a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159.
    § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani
    vagy mással kijavíttatani, vagy

● amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az
Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8.
napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell
nyolc napon belül visszatéríteni számára.

  • KIVÉTELEK •
    A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos
    kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra,
    személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a
    motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
    Ezen termékek esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt
    15 napon belül teljesítse.
    Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a
    Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
    Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
    A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető
    különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a
    fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
    A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10
    kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható
    fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a
    kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és
    visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
    iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
    Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve
    olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás
    szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon
    állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó
    jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
  • HÁROM MUNKANAPON BELÜLI CSEREIGÉNY •
    Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli
    csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
    rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amennyiben a
    hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A csereigényt az üzembe
    helyezéstől/vásárlástól számított 3 munkanapon belül lehet érvényesíteni.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a
hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó